16 grudnia 2012

Kokosowe ciasto na maślance



Lubię wilgotne i aromatyczne ciasta - takie z jednej blachy, z jednej foremki, kiedy podczas pieczenia zapach rozchodzi się po całym domu. Oryginalny przepis pochodzi z pięknego bloga, z fantastycznymi zdjęciami: ciasto cytrynowe na maślance
Ja zmodyfikowałam przepis bazując na podstawowych składnikach i zamiast cytryny dodałam cukier waniliowy i wiórki kokosowe.

keksówka 30 x 11 cm (w oryginalnym przepisie jest keksówka 24 x 11)

Składniki:
- 125 g miękkiego masła,
- 200 g cukru (zastąpiłam go cukrem pudrem),
- 3 jajka,
- 225 g mąki,
- 125 ml maślanki,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- szczypta soli (w oryginalnym przepisie jest 1/2 łyżeczki soli),
Zrezygnowałam ze skórki startej z 1 cytryny i 1/2 łyżeczki aromatu cytrynowego i zamiast tego dałam:
- 1 opakowanie cukru waniliowego,
- 70 g wiórków kokosowych.

Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 170 C. Keksówkę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą.

Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym do białości (to b. ważne! – ucierałam około 8-10 minut).
Mąkę przesiewam przez sito do miski razem z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli.

Do masy ucieranej dajemy pojedynczo jajka, miksując dokładnie, aby każde jajko przed dodaniem następnego dobrze połączyło się z masą. Porcjami dosypujemy na zmianę mąkę i wlewamy maślankę. Mieszamy dokładnie. Na koniec dodajemy wiórki kokosowe i jeszcze raz dokładnie mieszamy.

Wykładamy ciasto do keksówki, wygładzamy. Pieczemy ok. 60-70 minut, aż wbity w środek ciasta patyczek będzie suchy, a ciasto z wierzchu ładnie się zbrązowi.

Ciasto jest bardzo aromatyczne, pachnące kokosem, puchate i wilgotne jednocześnie.
Smakuje dobrze na ciepło, ale najlepsze jest na drugi dzień z filiżanką herbaty.

(W oryginalnym przepisie do ciasta cytrynowego jest syrop, z którego zrezygnowałam, ponieważ do ciasta kokosowego on nie pasował)

Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Ciasto przepyszne i łatwe w wykonaniu. Zawsze robię dwa, bo jedno to moja rodzinka pochłania od razu. Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń