03 września 2014

Mrożony koktajl kawowo-bananowy


Did I mention? Uwielbiam polską pogodę! Wczoraj wełniane skarpety i włączony kaloryfer, a dziś mrożona kawa i leżak..! A wszystko z racji tego, że stuknęło mi 150 osób na Facebooku, które zapewne zaczynają dzień od przeczytania mojego bloga ;) Postanowiłam opić to zacnym toastem w postaci koktajlu kawowo-bananowego z dodatkiem brązowego cukru muscovado. A cukier muscovado to tylko przez wczorajszy komplement, całkiem nieuświadomiony i nieprawdziwy, ale J a k ż e  P r z y j e m n y dla uszu choć na chwilę.

Nieprawdziwy komplement brzmiał mniej więcej tak:
T. spoglądając na siebie krytycznym okiem:
- Jak patrzę tak na siebie to wydaje mi się że jestem szczupły...
- Ale jak patrzę tak na nasze zdjęcia razem to wyglądam jak byk!!
Po chwili refleksyjnego namysłu: Eeeee, ale to by znaczyło, że ty jesteś szczupła??!

Także wybaczcie mi banana i cukier, który pewnie powinnam zastąpić avokado i stewią, a najlepiej to pewnie samym ogórkiem, ale 150 osób do czegoś zobowiązuje. Połowy z Was zupełnie nie znam, z czego drugą połowę widziałam pewnie ostatnio dość dawno temu, ale z jakiegoś powodu Wy, czyli 150 osób kliknęło w Lubię to i uczyniło mi ten zaszczyt, że chce czasami wpaść i poczytać, a czasem nawet poeksperymentować w kuchni korzystając z mojego bloga :)
Wydaje mi się że 150 osób lubiło już mój blog jakieś dwa tygodnie temu, ale zapewne pod wpływem jakiegoś wyjątkowo niefortunnego przepisu lub pod wpływem mojego melancholijnego smęcenia, osoba ta wypisała się mając po prostu zwyczajnie dość :)


A mrożony koktajl bananowy robi się mniej więcej tak (korzystając z blendera z funkcją kruszenia lodu*).
Porcja jest na dwie osoby, ale jedna osoba może spokojnie wypić całą zawartość przeznaczoną dla dwóch osób :)
Do blendera wrzucamy:
- 3 kostki lodu,
- 1 dojrzałego banana w kawałkach,
- 3 łyżeczki rozpuszczalnej kawy,
- 1 łyżkę brązowego cukru muscovado,
- ok. 3/4 do szklanki mleka 3,2 %.
Wszystko dokładnie miksujemy 2 do 3 minut (mleko powinno się ładnie spienić) i podajemy w wysokich przeźroczystych szklankach.
* Jeśli nie macie blendera z tą funkcją możecie utłuc lód tłuczkiem umieszczając go w woreczku lub w ostateczności wrzucić kostki na koniec do zblendowanego napoju.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz