14 lipca 2013

Dukkah, grillowany halloumi i brzoskwinie



Pokazuję Tomkowi nowe zdjęcia do wpisu.
T. : Oooo! Jest moja deska!
A.: Jak to twoja deska.... ?
T.: No moja. Zawsze jak mnie prosisz to siekam na niej warzywa, myję ją i zalewam ją wrzątkiem jak kroisz mięso.
A.: .....
T.: Skoro nie piszesz o mnie to chociaż jest moja deska...



(Przepis pochodzi stąd: www.mynewroots.org)

Składniki:
-         kawałek sera halloumi* do przygotowania ok. 6 szaszłyków,
-         3 brzoskwinie,
-         przyprawa Dukkah,
-         do podania: miód i oliwa.

* zamiast halloumi można użyć oscypka który jest dość twardy i ma zwartą strukturę.
Ser pokroić w kostkę, brzoskwinię w ósemki. Naprzemiennie nakłuwać na patyczki. Grillować na grillu na małym ogniu lub na patelni grillowej do zezłocenia się sera. Podawać natychmiast polane miodem, oliwą oraz posypane Dukkah.

Dukkah to mieszanka orzechów, sezamu i przypraw stosowana głównie w Egipcie i Syrii. Można użyć orzechów włoskich, pistacji, orzechów laskowych. Jest bardzo charakterystyczna i niezwykle aromatyczna. Dzięki prażeniu orzechów i przypraw jej zapach jest mocny i uderzający prosto w nos. Można posypywać nią pieczone warzywa, maczać w niej pieczywo z dodatkiem oliwy, można posypywać nią pieczone mięsa i proste sałatki, gdy znudził się nam tradycyjny sos. Najważniejsze są w niej orzechy, sezam i nasiona kolendry oraz kminu rzymskiego.
Użyłam:
- garść włoskich orzechów,
- 2 łyżek sezamu,
- 1 łyżeczki całych ziaren czarnego pieprzu,
- 1 łyżki nasion kminu rzymskiego,
- 1 łyżki nasion kolendry,
- 1 łyżeczki soli.


Orzechy zmieliłam chwilkę w malakserze. Kawałki nie mogą być zbyt drobne. Razem z ziarnami sezamu prażymy je na suchej patelni, aż się delikatnie zrumienią. Na tej samej patelni prażymy ziarna kminu, kolendry i pieprzu. Wkładamy do moździerza i ścieramy na proszek. Mieszamy z uprzednio uprażonymi orzechami i sezamem. Dodajemy sól i mieszamy.


Smacznego!

1 komentarz:

  1. Bardzo ładne zdjęcia. Już wiem co będę grillowała w ten weekend

    OdpowiedzUsuń